منتديات الوردة الحمــراء

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
منتديات الوردة الحمــراء

كل عام وانتم بخيرر

قصة حقيقية فيها معنى الخوف!!

زهرة فلسطين
    زهرة فلسطين
    المديرة

قصة حقيقية فيها معنى الخوف!! Empty قصة حقيقية فيها معنى الخوف!!

مُساهمة  زهرة فلسطين السبت سبتمبر 12, 2009 11:41 am

اولا يا جماعة القصة اللى انا هحكيها قصة حقيقية 100% وحدثت بالفعل من 4 سنوات تقريبا لواحد صاحبى
    بداية فى يوم من ايام البرد القارس المشهور بانقطاع التيار الكهربائى فوجئ صاحبى واسمة (عبدالله) واخوة (احمد) كانوا الاتنين فى غرفتهم حوالى الساعة حوالى 10.30 وفجاءة انقع التيار ففضل الاتنين فى الغرفة
    وبعدها فكر (عبدالله) انة يولع شمعة او لمبة من المبطخ فقام عبدالله ونادى على (احمد) هات الكبريت وحصلنى على المطبخ عشان نولع شمعة . عبدالله ماشى قدام وسامع صوت اقدام احمد وراة ودخل المطبخ واحمد وراة وخلينا فاكرين احمد معاة الكبريت وبعدها عبدالله جاب شمعة من درج ومد ايدة وراة من غير ما يبص وقال ل احمد اخوة هات الكبريت فلقى الكبريت اتمدتلة وولع الشمعة ومشى بها خارج من المطبخ ومشفش احمد قدامة افتكرة سبقة ع الاوضة ولما وصل عبدالله الى الصالة التيار رجع تانى ويا ريتة ما رجع جاءت الكهرباء وجاءت معها الصاعقة اللى جعلت عبدالله يخاف من الظلمة وانقطاع التيار فوجئ صديقى عبدالله بوجود اخوة نايم نوم عميق جدااااااااااااااااااااا وبسرعة الضوء تبادر لذهن صاحبى مليون سؤال اولها صوت ارجل مين اللى كانت مشيا ورايا ؟ ومين اللى ناولنى الكبريتة؟ وغيرهااااااااااا وبدا فى حالة هستيريا رعب وصحى احمد اخوة من نومة وسالة فرد علية وهوا فى حالة نوم كاملة انا نايم من قبل الكهربا ما تقطع ومعرفش ان الكهربا اتقطعت
    صاحبى عبدالله حكى ليا الموقف وانا مش عارف اجاوبة بجواب مقنع غير انى قلتلة ان ممكن احمد اخوك بيخوفك تفتكرو اية اللى حصل ................ واية التفسير للموقف دة
    منتظر ردودكم

الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة أبريل 26, 2024 1:57 pm